Atmintį reikia treniruoti ir puoselėti

Atmintį reikia treniruoti ir puoselėti

Paskelbta: 17.09.2018

Peržiūros: 15

Gal pastaruoju metu kartais tenka stoviniuoti prie bankomato, nes niekaip neprisimenate savo PIN kodo? Arba vis bandote prisiminti žmogaus, su kuriuo vakar pasisveikinote gatvėje, vardą? Ne jums vienam taip nutinka – su panašiais sunkumais susiduria daug žmonių. Mūsų smegenys yra kaip raumuo, kurį reikia treniruoti, kad jis išliktų geros formos.

Dažnai pagalvojame, kodėl vis dar prisimename savo klasės draugo, su kuriuo sėdėjome viename suole pirmoje klasėje, vardą, tačiau negalime prisiminti bendrovės, į kurią eisime kitą savaitę darbo pokalbiui, adreso. Bet visgi čia nėra jokios paslapties. Mūsų atmintis yra dviejų tipų – ilgalaikė ir trumpalaikė. Ilgalaikėje atmintyje saugoma informacija, kurią sužinome per visą gyvenimo ir kuri dėl įvairiausių priežasčių lieka mums svarbi, o tokios atminties talpa yra praktiškai beribė. Kita vertus, užmaršumas yra susijęs su trumpalaike atmintimi, kurios talpumas ribotas. Tačiau yra būdų, kaip tą talpumą padidinti.
 
Išbandykite žaidimą „Mahjong“ arba porų atpažinimo žaidimus
Ar jums patinka spręsti kryžiažodžius, žodžių galvosūkius ar žaisti sudoku žaidimą? O gal mėgstate skaityti ar mokytis kalbų? Tuomet puiku, tokia veikla puikiai tinka atminčiai treniruoti. Taip pat puikus pasirinkimas yra strateginiai žaidimai, kurie reikalauja didelio susikaupimo (pavyzdžiui, šachmatai, tradicinis kinų žaidimas „Mahjong“ arba tiesiog porų atpažinimo žaidimai). Iš tiesų smegenis treniruoja bet kokia kūrybinė veikla, nepriklausomai nuo to, kaip gerai ją atliekate. Taigi susiraskite kreideles ir tiesiog bet ką paišinėkite, pradėkite daryti darbelius iš popieriaus arba savo anūkams numegzkite šaliką. Taip pat turėtumėte stengtis kasdien sužinoti naujos informacijos, pavyzdžiui, skaityti žurnalus apie mėgstamus užsiėmimus, žiūrėti edukacines televizijos laidas arba naršyti Vikipediją. Svarbu stengtis ką nors daryti.
 
Patarimas, kaip treniruoti atmintį
Penkias sekundes pažiūrėkite į šiuos penkis žodžius ir juos uždenkite:
PIEŠTUKAS – CIGARAS – DĖŽUTĖ – DRUSKA – LEMPA
Garsiai išvardinkite visų mėnesių ir savaitės dienų pavadinimus ir pasakykite, kokia šiandien diena (kad nukreiptumėte dėmesį nuo tų penkių žodžių). O dabar pabandykite ta pačia eilės tvarka išvardinti šiuos penkis žodžius.
Pasitikėkite natūraliais ekstraktais
Įdomu, kad efektyviai kraujo apytaką skatinančios medžiagos, padedančios kraujui lengviau patekti į smegenis ir taip sustiprinti mūsų atmintį, išgaunamos iš seniausio mūsų planetoje medžio. Ginkmedžiai (Ginkgo biloba) yra tikrieji mūsų istorijos liudininkai – mokslininkų skaičiavimais, šie medžiai mūsų planetoje auga jau apie 200 milijonų metų. Ginkmedžio lapuose yra unikalus flavonoidų, terpenų ir organinių rūgščių junginys, vadinamas ginkolidu, kurio nerasite jokiame kitame augale. Nenuostabu, kad šis kokteilis šimtmečiais buvo naudojamas tradicinėje kinų medicinoje kaip stiprus antioksidantas, teigiamai veikiantis atmintį ir dėmesį. Pasitikėkite gamta – ginkmedžio ekstrakto yra įvairiuose maisto papilduose, skirtuose sustiprinti kognityvines funkcijas ir smegenų veiklą. Šių produktų galite įsigyti vaistinėse ar elektroninėse parduotuvėse.
Kuo dar naudingas ginkmedis:
- teigiamai veikia kraujo apytaką ir centrinę nervų sistemą;
- palaiko periferinę mikroapytaką (galūnėse, ausyse; tinka vartoti tiems žmonėms, kurių pėdos ir rankos nuolat šąla);
- nuramina protą, padeda pagerinti psichinę sveikatą.