Aktyvus ir smagus judėjimas bet kuriame amžiuje

Aktyvus ir smagus judėjimas bet kuriame amžiuje

Paskelbta: 17.09.2018

Peržiūros: 37

Norėdami sustiprinti savo imuninę sistemą rudeninių šlapdribų laikotarpiu, dažnai vartojame įvairių svarbių vitaminų, ypač vitamino C. Žiemos sezono pradžia – išbandymas ne tik mūsų imunitetui, bet ir sąnariams, kuriems vitaminas C yra būtinas.

Pakankamas vitamino C (askorbo rūgšties) kiekis yra būtinas, kad organizmas galėtų gaminti kolageną. Kolageno skaidulos yra pagrindinė sudedamoji odos, kaulų, raiščių, sausgyslių ir kremzlių dalis. Jeigu organizme nepakanka vitamino C, gaminamas nepakankamai stabilus ir ne geriausios formos kolagenas, todėl jis susidėvi greičiau. Taigi askorbo rūgštis netiesiogiai prisideda prie tinkamo kaulų ir kremzlių, kuriuose gausu kolageno, formavimosi, taip padėdama išlaikyti tinkamą kremzlių, kaulų ir sąnarių būklę.
 
Sąnarius reikia sutepti
Vitaminas C taip pat yra vienas iš stipriausių antioksidantų – medžiaga, kuri sumažina laisvųjų radikalų poveikį, taip apsaugodama ląsteles nuo oksidacinio streso. Laisvieji radikalai mūsų organizme susidaro kaip šalutiniai ląstelėse vykstančių medžiagų apykaitos procesų produktai; jų poveikio grėsmė taip pat kyla ir dėl užterštos aplinkos. Didelė laisvųjų radikalų koncentracija siejama su tam tikromis ligomis (diabetu, širdies ligomis ar lėtiniais uždegimais). Jie taip žalingai veikia organizmo ląsteles. Be to, laisvieji radikalai gali paveikti ir vadinamąją tepalinę plėvę, kuri yra viena iš sąnario dalių. Šioje plėvėje yra sinovinio skysčio – svarbaus sąnarių lubrikanto, užtikrinančio normalų sąnarių judėjimą. Jeigu plėvė pažeidžiama, skystis gali pratekėti. Laisvieji radikalai taip pat veikia ląsteles sąnarių kremzlėse, kurios mums senstant tampa nebe tokios lanksčios. Visa tai galiausiai sukelia trintį sąnariuose ir tampa sunku bei skausminga judėti.
 
Išbandykite erškėtuoges ir pamaitinkite sąnarius
Askorbo rūgštis natūralioje aplinkoje randama vaisiuose ir daržovėse, daugiausia citrusiniuose vaisiuose, braškėse, juoduosiuose serbentuose, paprikose (ypač raudonose), kopūstuose, pomidoruose, brokoliuose ir briuseliniuose kopūstuose. Vitaminas C taip pat yra viena iš pirmųjų medžiagų, kurios susiformuoja daiginamose sėklose. Tačiau pirmą vietą iš visų vitamino C šaltinių užima erškėtuogė – 100 g erškėtuogių ląstelienos yra 200–500 mg vitamino C, o tai beveik dešimt kartų viršija citrinose esantį kiekį.
Jeigu norite pasirūpinti sąnariais taip, kaip jie to nusipelnė, puikus sprendimas yra vartoti maisto papildų, kurių sudėtyje yra vitamino C ir kitų medžiagų, tokių kaip kolagenas, gliukozaminas arba chondroitinas, kurie yra pagrindinės sąnarių kremzlių ir kitų jungiamųjų audinių statybinės medžiagos. Sąnariams skirtų maisto papildų galite laisvai įsigyti vaistinėse ar elektroninėse parduotuvėse.